Jeg er ikke fan af negativ energi og brok. Men jeg bliver nødt til at dele dette med Jer. I går aftes parkerede jeg – som jeg gør rigtig tit – på ParkZones p-plads lige overfor Vesterport St. bag ved Hertz biludlejning i København. Det er MØG dyrt, men der er altid plads – måske af samme grund. I går aftes havde jeg som altid betalt retmæssigt (180 kr for 3 timer…) og kommer tilbage til bilen, for at finde en bøde i vinduet på 750 kr! WHAT tænker jeg – det må være en fejl. Nej, det var det ikke – det var en bøde med anmærkningen “parkering uden for bås” – hvilket så begrundes med at snuden af min bil går et par centimeter ud over den hvide kant. WHAT?! Er det bare mig, eller er det ikke for vildt?! Se billedet…
Jeg skrev selvfølgelig straks til kundeservice, og fik en standard mail med afslag retur fra Max Hansen. Nu giver jeg sjældent op hurtigt – specielt ikke når jeg føler mig virkelig uretfærdig behandlet – og jeg kontaktede derfor Deres Direktør Torben Holritz Juhl. Igen fik jeg et – endda særligt flabet – svar retur, hvor de fastholder bøden.
Ja, vi har alle større problemer end min p-bøde – heldigvis – men som forretningskvinde og med fokus på retfærdighed over alt andet, så må jeg sige jeg er chokeret. Det kan ikke være rigtigt. Det kostede mig så ca. 1000 kr. for den parkering… Det jeg betalte – retmæssigt – får jeg selvfølgelig ikke tilbage.
Det viser sig, at jeg desværre ikke er den eneste der har oplevet denne meget dårlige service (og grådighed) fra ParkZone. Flere jeg i dag har fortalt historien til, har nikket (lidt for genkendende) til det… Lidt sjovt der på ParkZones hjemmeside står som det første: “ParkZone ønsker at udføre den bedste service….” Det kan jeg så skrive under på er en direkte løgn – og fra nu af vil jeg ALDRIG mere parkere på en p-plads ejet af ParkZone, og jeg kan kun opfordre dig til at følge mit spor….
FØJ!